محصولات

خدمات

راه اندازی و نگهداری کلین روم و آزمایشگاه

پس از ساخت کلین روم و آزمایشگاه ها و پس از انجام تست ها و دریافت تاییدیه های لازم میبایست سیستم راه اندازی نهایی گردد و با توجه به الزامات GMP مورد واکاوی و پایش مداوم قرار گیرد. برای مثال در این راستا موارد ذیل به صورت خلاصه پیشنهاد میگردد :
1-ماشين آلات، دستگاهها و تجهيزات بايد به نحوي انتخاب شوند كه امكان اشتباه و آلودگي را به حداقل رسانيده و ظرفيت و بازده مناسب داشته باشند.

2-تجهيزات و ماشين آلات بايد داراي سيستم ايمني باشند و طوري در محل هاي مناسب نصب گردند كه سرويس و تعميرات آنها آسان باشد.

3-جنس ماشين آلات بايد طوري باشد كه اثر نامطلوب روي فرآورده نگذارد و ايجاد ناخالصي در محصول ننمايد. بعنوان مثال ظروف، ماشين آلات و لوله هايي كه از جنس آهن، چدن، مس و حتي آلومينيوم مي باشند توصيه نمي گردند. تانك هاي تهيه بايد از جنس استيل 314-316 باشند. لوله هاي رابط شيشه يي يا استيل با زانو و پيچ و مهره زنگ نزن بوده و در صورت جوشكاري فاقد خوردگي يا زايده باشند. ستون هاي تقطير بهتر است استيل يا شيشه اي باشند و از فلزات ديگر استفاده نشود. فيلترهاي مورد مصرف بايد فاقد پرز و الياف بوده و از جنس مرغوب انتخاب گردند.

4-داشتن برنامه منظم براي نظافت، تعمير و نگهداري ماشين آلات و وسايل مورد استفاده در توليد، آماده سازي و بسته بندي فرآورده هاي گياهي ضروري مي باشد.

5-دستگاهها و ظروف تهيه هر محصول بايد بعد از پايان كار طبق دستورالعمل خاص شسته شوند و روي آن برچسب تميز شدن يا قابل مصرف الصاق نموده و روي دستگاه پوشيده باشد. برچسب تميز كردن ماشين آلات و دستگاهها، تانك ها و لوله هاي رابط بايد به امضا فرد مسئول رسيده باشد. در صورتي كه از نظافت دستگاه يا وسيله مدت طولاني ( تقريبا بيش از يك ماه ) گذشته باشد بايد عمليات پاك كردن مقدماتي تكرار گردد.

6-از نگهداري لوازم بسته بندي در فضاهاي باز آلوده بايد خودداري گردد. پوشش خارجي وسايل بسته بندي بايد قبل از ورود به محوطه توليد باز و يا كاملا تميز گردد.

7- سیستم فیلتراسیون هوارسان ها و دستگاه های خالص سازی آب میبایست بصورت دوره ای بررسی و تعویض گردند.


نهایتا شرکت تهران سکو با توجه به دانش فنی و تیم اجرایی خود علاوه بر امکان راه اندازی خطوط دارویی و فضاهای آزمایشگاهی میتواند به کارفرمایان محترم خدمات حین بهره برداری و نگهداری در  زمان تولید را نیز ارایه دهد تا کلیه محصولات بر اساس پروتکل های مصوب و بر اساس خط و راهنمای استاندارد تولید و به بازار ارایه گردند. در این راستا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از تجربیات تیم ما در راستای رشد خود بهره برداری نمایید.