محصولات

خدمات

یوتیلیتی و تجهیزات آزمایشگاهی

  • شیرآلات آزمایشگاهی:

    شیرآلات آزمایشگاهی که استانداردها و اشکال خاص خود را دارند، بدلیل تولید ساده، دارای تولیدکنندگان بسیاری در سطح جهان است، لیکن با کیفیت ترین تولیدات آنها آلمانی و دانمارکی میباشند.

    شیرآلات ایتالیایی در رده های کیفیتی پائین تری قرار دارند و شیرآلات سایر کشورها مانند اسپانیا، مالزی و چین در زمره کیفیت شیرآلات ایتالیایی شناخته میشوند، لیکن با قیمت ارزانتر.

    کپی برداری در ایران از شیرآلات ایتالیایی بدلیل کیفیت متوسط و قیمت میانه آنها میباشد و کپی برداری از شیرآلات اسپانیایی، مالزی و چین بدلیل ارزانی مقرون به صرفه نیست، بطوریکه شیرآلات چینی با نام های ایتالیایی نیز در بازار ایران فروخته میشوند.

    کپی برداری از شیرآلات با کیفیت آلمانی و دانمارکی بدلیل کیفیت بسیار بالای آنها تا کنون میسّر نشده است و لذا استفاده از آنها، اطمینان خاطری برای استفاده طولانی مدّت از آنها در آزمایشگاهها میباشد.

  • آشنایی با دوش و چشم شوی اضطراری:

    حوادث احتمالی از طریق آتش و یا پخش مواد شیمیایی و یا در کارگاههای برش چوب و فلز و کارهای مشابه ، همیشه خطرهایی است که کارکنان را تهدید میکند . در دانشگاهها و مدارس ، آزمایشگاهها ، آشپزخانه های بزرگ ، کشتیها و ….. ، خطرهایی احتمالی در هر لحظه ممکن است پدید آید . تجارب موجود و شواهد ثابت میکنند که هر ساله هزاران مورد حادثه برای افراد در مراکز صنعتی و آموزشی و تحقیقاتی بوجود می آید که حتی برخی از آنها بدلیل بی احتیاطی ، منجر به نقص عضو و یا حتی مرگ میشوند .

    اگر شخص حادثه دیده فوراً توسط سیستم آب شستشو داده شود ، تا حدّی خطر برطرف می گردد ، به همین دلیل در اکثر مناطق و مراکز صنعتی اروپا و آمریکا ، کارگاهها موظف هستند از دوشهای اضطراری برای حفظ جان کارکنان خود استفاده نمایند که در اینصورت با هزینه بسیار کمتر از یک درمان عضو آسیب دیده ، عضوها و جان های زیادی از خطرات احتمالی مصون میمانند .

    دوش و چشم شوی اضطراری باید قادر باشد بنحو مطلوب و در یک زمان بسیار کوتاه تمام نقاط بدن شخص آسیب دیده را کاملاً شستشو دهد و از این نظر این سیستم شستشو باید در نزدیکترین محل ممکنه به محل کار نصب گردد ، که امکان شروع فعالیت دوشها فقط در کمتر از ۵ ثانیه پس از حادثه ممکن شود.

    عملکرد هر دوش باید هر ماهه کنترل شود و تمام کارگران و کارمندان باید از طریق عملکرد دوشها کاملاً مطلع باشند و از هرگونه ضربه زدن ناگهانی به پدال ، زنجیر و یا سایر قطعات آن جداً خودداری گردد.

    چنانچه دوش و چشم شوی مطابق با استانداردهای بین المللی باشد ، بلافاصله کل بدن میتواند تحت شستشو قرار گیرد.

    چنانچه شخصی از قسمت چشم آسیب دید باید موارد زیر را مدّ نظر قرار داد:

    – چشم شوی بکار انداخته شود.

    – شستشو را با باز نگهداشتن پلکها ادامه دهید.

    – فوراً آمبولانس را خبر کنید و نظر دکتر را سوال نمائید.

    – حتی در آمبولانس ( یا هر وسیله مورد استفاده ) شستشو را ادامه دهید.

    – تا انتقال به بخش اورژانس ، شستشوی چشم را ادامه دهید.

    – تمام اطلاعـات و مشخصـات کاری ( موجـب حادثه ) را در اختیار کادر پزشکی قـرار دهید .

    – اقـدام فـوری و صحیح شما ، بهترین و بالاترین ارزش را برای همکارتان دارد.

    مشخصات فنی دوش و چشم شوی های اضطراری استاندارد ، موجود است که در صورت درخواست در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت

  • مشخصات فنی دوش و چشم شوی اضطراری:

    دوش و چشم شوی اضطراری یکپارچه ساخته شده از برنج و استنلس استیل و سردوش مطابق استانداردهای بین المللی به قطر ۲۰۶ میلیمتر و ظرفیت آب حدود ۲۰۰ لیتر در دقیقه با فشار ۱۵ پوند بر اینچ مربع که از طریق لوله به قطر یک اینچ و طول ۴۵۰ میلیمتر تغذیه می گردد .

    این دوش بوسیله اهرم متصل به زنجیر دستی و همچنین بوسیله پدال پایی بطور اتوماتیک عمل نموده و در یک لحظه آب تمام بدن را فرا می گیرد .

    چشم شوی متصل به دوش دارای دو نازل شستشو دهنده دارای حفاظ چشمی لاستیکی ( با مونتاژ اتوماتیک موقت روی آن ) در ظرف سرریز آب قرار گرفته اند. این چشم شوی بوسیله اهرم دستی و هم با پدال پایی بطور اتوماتیک شروع به پاشش آب نموده و کل سیستم مجهز به دوش دستی دارای اهرم باز شونده مستقر بر سردوش دستی میباشد.

    کل سیستم باید به جریان آب سرد با حرارت تقریبی ۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد متصل گردد.

  • مشخصات فنی سینک و سرامیک آزمایشگاهی:

    سینک ها یکی از قسمت های مهّم میز و سکوبندی آزمایشگاهی هستند علی الخصوص آنچه در روی میز و سکو اتفاق نمی افتد ، در سینک ها کار می شود مانند شستشوی ظروف مواد شیمیایی و یا دفع کردن ناگهانی یا عادی انواع  مواد شیمیایی از طریق سینک ها .

    چون در ایران ، سینک سرامیکی به روش دوغابی تولید میگردد و فاقد مشخصات فنی مناسب است ، لذا عمر آنها بسیار زود به اتمام می رسد ، که تعویض آن معضل جدی  بعدی خواهد بود که تعطیلی موقت و اخلال در کار آزمایشگاه و هزینه های گزافی را به دنبال دارد لذا از این نظر همواره توصیه به سینک های سرامیکی مخصوص آزمایشگاه میشود که از جنس مواد رویه میز و سکوها و استاندارد باشد.

    توصیه ای که برای سینک های بزرگ  مورد مصرف در آزمایشگاههای روتین شده است ، عمق مناسب آن میباشد که مناسب ترین آن ۳۰ سانتیمتر برای سینک های بزرگ در ابعاد ۴۵×۶۰ سانتیمتری میباشد و عمق های کمتر برای سینک های دارای ابعاد کوچکتر تولید میگردد.

     لازم به ذکر است که عمق کمتر از ۲۵ سانتیمتر و همچنین ابعاد کمتر از ۴۵×۶۰ سانتیمتر راحتی کار برای کارکنان آزمایشگاهی را فراهم نمی آورد و با توجه باینکه قیمت سینک های سرامیکی به ابعاد مناسب یاد شده کمی گرانتر از سایر سینک های سرامیکی است ، لذا توصیه به راحتی و کارآیی هنگام کار می گردد.

    جهت آگاهی از مشخصات سایر سینکها مانند سینکهای استنلس استیل ( که از استنلس استیل غیر کششی و نامناسب در ایران ساخته می شود ) و یا سینکهای رزین اپوکسی ( که به علّت داشتن افزودنی های مختلف ، ضعف و خصوصاً رنگ پذیری بالایی دارند ) و یا سینک های پلی اتیلن و پروپیلن و غیره و امکان استفاده از آنها ، درخواست خود را اعلام فرمایند تا پس از بررسی ، پاسخ شایسته تقدیم گردد .

    از آنجا که مشخصات فنی سرامیک های آزمایشگاهی در دنیا زیاد متنوع نمی باشد  و محدود به کشورهای ایتالیا ، آلمان ، کره جنوبی و چین می گردد، لذا با توجه به شرایط اقتصادی بازار ایران ، یکی از پیشرفته ترین سرامیک های آزمایشگاهی که در عین حال دارای قیمت مناسبی میباشد ، معرفی می گردد.

    سرامیک ویژه لابراتوارهای پیشرفته و حساس ، مانند آزمایشگاه های بسیار خطر پذیر شیشه و کانیها و یا آزمایشگاه های با کاربردهای شیمیایی ، بیوشیمی ، بیولوژیک ، صنایع بـزرگ و استراتژیـک که از clay بـا ترکیبات خاص در ۱۲۵۰ درجـه سانتیگـراد  ویتریفایـد  شـده و بصـورت پانـل هـای بـزرگ یکپـارچـه دارای ضخامـت حداقل دو سانتیمتـر و بـدون تابیدگی  ، جهـت رویـه میز وسکوهای آزمایشگاهی به کار برده میشود

    این سرامیکها ضد خوردگی بوده و در مقابل حلالهای آلی ، اسیدهای قوی ( بجز اسید هیدروفلوریک) و همچنیـن قلیایـی هـا ( بازها و… ) و نیز در برابـر خراش ، تراشیدن و سایش ( باستثنای کاربوراندم ) مقاوم است و بهمین علت هیچگاه نیاز به تعمیرات نخواهد داشت و همواره مانند روز اول بکارگیری ، زیبا بنظرمیرسد. این سرامیک ها بصورت پانل های یکپارچه بزرگ ( حداقل ابعاد هر پانل ۱۲۰×۱۵۰ و با ضخامت دوسانتیمتر) در برابر شعله وحرارت تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت داشته و درعین حال با حداکثر جذب آب ۰۰۵/۰ درصد( ۰۰۵/۰%) -که بسیـار بالاتر از استانداردهـای تعیین و تعریـف شده است و در مقابل باکتریهای و همچنین نم و رطوبت نیز کاملاً مقاوم است که طول عمر بسیـار بالا  (مادام العمری ) را برای این سرامیکها باعث میشود . این خواص باعث سادگی درعاری و تمیز نمودن سطح سرامیک از وجود آلودگیها و باکتریها و نتایج آزمایشها می شود که عایق بودن و مقاومـت در برابر اشعه  UVرا نیز باید بآن اضافه نمود.

    این سرامیک ها نیاز به هیچگونـه زیـرسـازی ( مانند MDF و یـا مشابـه آن ) نـدارد و کاملاً سلامتـی انسان و محیط آزمایشگاه و محیط زیست تامین میگردد. استانداردهای DIN28062 وDIN12915   در تولید این سرامیک ها رعایت شده ، ضمـن آنکه تست عـدم وجـود خواص رادیواکتیـوی در زمـان بکارگیـری مواد اولیـه ، همواره انجام میشـود ( یک عمـل استثنایـی بالاتر از استانداردها ) ، کـه در حقیقت حافظ سلامتـی پرسنـل آزمایشگاه در طول سالهای کاری آنان است (کـه ممکن است در دراز مدت، اثرات نامطلوب داشته باشد) . سادگی کاربرد این سرامیکها در آزمایشگاهها که بعلت بزرگ بودن پانل ها ( حداقل بابعاد ۱۲۰×۱۵۰ و ضخامت دو سانتیمتـر ، باستثنـای قطعات انتهایی کار که فضای سالن ایجاب مینماید ) ، باعث ایجاد درز کمتر میگـردد کـه ضمـن ایجـاد زیبایـی و ایمنـی بیشتـر ، جابجایی احتمالی میزبندیها را بعد از سالهای سال نیز اقتصادی و باصرفه مینماید .

    سطح رویه کلیه سکوها و میزبندیهای آزمایشگاهـی از پانل های سرامیکی آزمایشگاهی با ضخامت دو سانتیمترو ابعاد ۱۲۰×۱۵۰ سانتیمتری توصیه میگرددکه بطور مثال برای میزهای یکطرفه ( کنار دیوار ) بابعاد حداقل ۱۲۰×۷۵ سانتیمتر ( برای عرض میـز ۷۵ سانتیمتری ) و بـرای میزهای دو طرفه ( وسط سالن ) بصورت پانل های ۱۲۰×۱۵۰ سانتیمتـری قرار میگیرد (که ۱۵۰ سانتیمتری آن ، عرض میز را تشکیل میدهد) و چنانچه عرض های کمتر یا بیشتر از ۷۵ سانتیمتر ( برای میزهای یکطرفه ) و عرض کمتـر یـا بیشتر از ۱۵۰ سانتیمتر بـرای میزهای دو طرفه ، مورد نظر باشد ، از سرامیکهای یکپارچه با حداکثر امکان ، بهره گیری خواهد شد و لبه های فرم دار و برجسته مخصوص جهت جلوگیری از ریزش مایعات و اجسام برروی آن تعبیه خواهد شد.

    این سرامیک ها همواره با تمیز کردن مختصر ، همانند کیفیت روز اول ، خود را نشان خواهد داد ، ضمن آنکه سرمایه گذاری مطمئنی است و همواره حتی در جابجایی میز و سکو بندی ها ، قابل استفاده خواهد بود. سرمایه گذاری و هزینه نمودن خوب و بجا به هر میزان ، همواره بهتر از هزینه نمودن غیر اصولی ، حتی اندک است و از این نظر همواره به خریداران ( کارفرمایان ) توصیه نموده ایم تا به جای استفاده از سرامیک های غیرآزمایشگاهی ( موسوم به ۸۰×۸۰ یا ۶۰×۶۰ و یا …) که مصرف خانگی دارند و در طی چند سال ، ضایعات آن ظهور خواهد کرد ، به استانداردها و نام آزمایشگاه خوب و سلامت پرسنل ، توجه فرمایند.

    بدیهی است استفاده از سرامیک هـای غیـر آزمایشگاهی ( هـر نـوع ! ) که بـه توصیه خریدار ( کارفرما ) انجام شود ، تعهد کارآیی آن با خریدار ( کارفرما )خواهد بود ، چرا که سرامیک های غیرآزمایشگاهی ، برای مصارف آزمایشگاهی مناسب نمی باشند